کد مطلب:140007 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:225

حسن تصادف
دو پیش آمد در موقع تنظیم و پاكنویس مطالب این رساله جهت نویسنده رویداد كه آن را به فال نیك گرفته و دلیل بر آن دانستم كه تألیف این جزوه مورد نظر خاص حضرت سیدالشهداء علیه السلام و مورد قبول آن حضرت از مؤلف و ناشر می باشد انشاءالله و آن دو رویداد بدینقرار است:

1 - مدتها بود كه به دیدار یكی از دوستان قدیمی نرفته بودم، روزی به ملاقاتش رفتم پس از سلام و احوالپرسی، بدون مقدمه مجله: «تراثنا» شماره دوم سال اول آن را به من نشان داد. در ضمن مطالعه مجله نامبرده مشاهده شد كه رساله «تسمیة من قتل مع الحسین علیه السلام من ولده و اخوته و اهل بیته و شیعته» تألیف محدث بزرگوار: فضل بن زبیر بن عمر بن درهم كوفی اسدی از اصحاب امامین همامین صادقین علیهماالسلام در آنست.

2 - برای تكمیل دوره بحارالانوار چاپ جدید از مدتها قبل به یكی از دوستان كتابفروش مراجعه كرده بودم كه دوره من ناقص است. در همین روزها به دیدارم آمد و جلد 101 چاپ جدید كه شامل زیارات حضرت سیدالشهداء علیه السلام می باشد و از آن جمله زیارت ناحیه مقدسه نیز در آن می باشد را همراه آورد (متن زیارت ناحیه مقدسه را قبلا از جلد 22 بحارالانوار چاپ كمپانی و كتاب هدیة الزائرین مرحوم محدث قمی


علیه الرحمه و اسامی شهداء را از آنجا نقل نموده بودم)

این دو پیش آمد مرا به نتیجه كار خود امیدوار ساخت امید است كه خداوند امید هیچ امیدواری را به یأس و نومیدی نینجامند، انه ولی قدیر.